Як правильно формити звернення громадян

Дуже часто нам пишуть у соціальні мережі повідомлення на кшталт «подивіться, ріжуть ліс, викидають сміття, димить труба», а через деякий час «чому ви нічого не робите?». На жаль, ми не маємо законних повноважень реагувати на повідомлення у соціальних мережах чи відмітки під постами.

Сьогодні існує два види перевірок, планові - перелік яких затверджується на початку року і кожний суб’єкт господарювання заздалегідь знає, коли прийдуть державні інспектори.

Однією із підстав для проведення позапланової перевірки є звернення фізичної особи. В такому разі громадянин має написати звернення в Інспекцію, де пояснити суть виявленого порушення.

Державна екологічна інспекція у Львівській області нагадує, що заяви, пропозиції та скарги, оформлені належним чином ви можете надіслати на адресу Інспекції: 79026, м. Львів, вул. Стрийська, 98 та e-mail:  lviv@dei.gov.ua.

Звертаємо вашу увагу на вимоги до звернень громадян відповідно до статті 5 Закону України "Про звернення громадян":

Звернення адресуються органам державної влади і органам місцевого самоврядування, підприємствам, установам, організаціям незалежно від форми власності, об’єднанням громадян або посадовим особам, до повноважень яких належить вирішення порушених у зверненнях питань.

Звернення може бути подано окремою особою (індивідуальне) або групою осіб (колективне).

Особливою формою колективного звернення громадян до Президента України, Верховної Ради України, Кабінету Міністрів України, органу місцевого самоврядування є електронна петиція, яка подається та розглядається в порядку, передбаченому статтею 23-1 цього Закону.

Звернення може бути усним чи письмовим.

Усне звернення викладається громадянином на особистому прийомі або за допомогою засобів телефонного зв’язку через визначені контактні центри, телефонні "гарячі лінії" та записується (реєструється) посадовою особою.

Письмове звернення надсилається поштою або передається громадянином до відповідного органу, установи особисто чи через уповноважену ним особу, повноваження якої оформлені відповідно до законодавства. Письмове звернення також може бути надіслане з використанням мережі Інтернет, засобів електронного зв’язку (електронне звернення).

У зверненні має бути зазначено прізвище, ім’я, по батькові, місце проживання громадянина, викладено суть порушеного питання, зауваження, пропозиції, заяви чи скарги, прохання чи вимоги. Письмове звернення повинно бути підписано заявником (заявниками) із зазначенням дати. В електронному зверненні також має бути зазначено електронну поштову адресу, на яку заявнику може бути надіслано відповідь, або відомості про інші засоби зв’язку з ним. Застосування електронного цифрового підпису при надсиланні електронного звернення не вимагається.

Звернення, оформлене без дотримання зазначених вимог, повертається заявнику з відповідними роз’ясненнями не пізніш як через десять днів від дня його надходження, крім випадків, передбачених частиною першою статті 7 цього Закону.

Звернення про надання безоплатної правової допомоги розглядаються в порядку, встановленому законом, що регулює надання безоплатної правової допомоги.

        Крім цього, наголошуємо, що відповідно до статті 8 Закону України "Про звернення громадян" письмове звернення без зазначення місця проживання, не підписане автором (авторами), а також таке, з якого неможливо встановити авторство, визнається анонімним і розгляду не підлягає.

ДАЙДЖЕСТ НОВИН

Головне – у вашій скриньці